BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, March 17, 2011

Dari Jitra ke London

hiii...

kenapa entry nya bertajuk bergitu??adakah aku orang jitra yang nak ke london??ape kena mengena jitra dan london dengan aku?? ok la baca tulisan yang seterusnya dibawah ini :-

Dari Jitra ke London (sila kunjungi blogger ni)..nama dia Fariza, adalah seorang pelajar Ph.D yang sedang mengambil jurusan electronic,electrical & computer engineering di University of Birmingham. gila lah Ph.D tu..ditekankan di sini Ph.D ye kawan-kawan. dan kos yang diambil bukan kos yang cikai-cikai.

aku jumpa blog beliau ni masa search kat google nk cari "backpacking holiday tips". keluar la blog si Fariza ni sebb dia pon selalu buat backpacking holiday, yang bestnye dia pegi sorang-sorang kat Andalusia..kat mana tu?? google please..hahaha

baca punye baca macam best je gaya penceritaan dia..so ape lagi jadi stalker la..not bad la entry yang dia buat. banyak cerita pasal holiday, kehidupan diperantauan etc. aku tertarik pada satu entry dia iaitu SPM 2001 - Kekesalan atau Kejayaan? dalam entry ni fariza ada cerita tentang result SPM dia. Fariza cuma dapat 2A je dalam SPM. tapi yang aku peliknya dia tak masuk local uni dan of coz tak boleh masuk matrix. so how fariza boleh berjaya sampai tahap ni?? sedikit musykil disitu..

ok aku dapat sikit klu dari entry fariza yang lepas-lepas. fariza ni maybe ade sangkut paut dengan Unimap rasanye sebab dia ade mention pasal Unimap. maybe dia start dengan diploma dekat situ. dulu kan Unimap bertaraf "Kolej Universiti". so dari situ la kot dia dapat tajaan untuk continue her study then jadi one of the lecture kat Unimap bertaraf Dr..caya la si fariza ni..wa salute sama lu....

bestnye seorang yang bernama Ku Nurul Fariza bt Ku Azir.diusia 27 tahun bakal mengenggam segulung Ph.D dan bergelar Doktor Falsafah dalam bidang Kejuruteraan Komputer, Elekterik & Elektronik. banyak lagi cerita pasal fariza ni tapi korang baca la sendiri. tak menyesal kalau baca..( 0_0 )



...CauCinCau...

4 comments:

Ku Azir said...

salam,

saya terbaca blok anda dan terbaca nukilan mengenai Fazira iaitu anak saya. memang keputusan SPM tak bagus wpun ketika itu dia belajar di sek asrama penuh. Mungkin dah nasibnya sehingga say sendiri naik risau sebab tidak dapat tawaran mana2 u pun. Akhirnya dia masuk KPTM di Cheras.Dia ambil kursus sains komputer, kursus bersama KPTM dan Coventry University,UK.Habis diploma di KPTM dia terus dapat tawaran buat degree di Coventry U.Selepas itu dia dpt sambung Master dan PHd di University Birmingham tajaan UNIMAP. Itulah cerita bagaimana dia boleh belajar di luar negara. Moga musykil anda terjawab. Keputusan SPM yang tak sebrapa,menjadikan dia lebih tekun hingga ke peringkat ini. Alhamdulillah,berdoalah agar dia dptmencapai kejayaan yang cemerlang

Anonymous said...

Tahniah Cikgu Ku Azir ada anak seperti Kak Fazira...

Anonymous said...

Saya pun terpegun jugak camna seorang pelajar SPM yang dapat 2A semasa SPM dapat belajar di UK sehingga ke peringkat Masters dan PhD.

anizahorim said...

Salam,
Huhu..saya tak boleh bukak blog nurulfariza da baca crita dr empunya blog. sbnrnya saya dpt tawaran conditional offer dr coventry uni. Saya tengah search malaysia student life kat sana tapi payah nk jumpa.. dr crita awak, nurulfariz belajar di sana.. mcm mn yer nk baca blog dia..