BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 6, 2011

Setibanya d'UTM : Part 3

selamat petang malaysia....

seperti yang dijanjikan, ini story terakhir berkenaan cuti-cuti UTM..

ok hari terakhir diisi dengan tidur smpai matahari naik menyapa bumi..hahha.bukan ape nak cover tido malam yang tak cukup..sebenarnya ade satu lagi hajat yang belom tertunai..agak-agaknye sempat tak ye.???

tepat jam 11.00 pagi, mata aku dah tak tahan nak terbuka je..pening kepala pon ade juga..aku pun menggagahkan diri untuk bangun mengemas..uppppsss..mananye kata nak balik kl subuh-subuh..dah la canang kat semua orang..adooiii..tengok-tengok membuta lagi..

tuan punye bilik pon  bangun beberapa minit kemudian.. dengan selamba dia bertanye CC :  nak pi makan mee rebus dak?..

mak aii dia ingatla ape aku kata semalam..jawapannye ialah....

HM :jommmm...amk pi mandi lekas...!!..

wahahahhaha...finally dpat makan mee rebus hj wahid...kat mana???..Plaza Angsana la weyyyy....dan sekali lagi perjalanan untuk pulang ditunda lepas asar..hehehe..
kami pegi berdua aje..yang lain dah pegi makan kat arked..jadi la dari tak dapat makan langsung..

perjalanan mengambil masa dalam 25 minit kot..sampai je kedai tersebut..orang dah beratur panjang laa..meja pon penuh..tapi dengan kuasa mata aku yang tajam ini..dapat satu meja betul-betul depan kedai..caya laa..yang bestnye HJ WAHID sendiri yang buat mee rebus petang tu....

ok CC tolong jaga meja then aku pegi beratur..sampai giliran aku nak order..

HM: pakcik bagi saya biase satu special satu...

HW: ok..

hahaha..yang special tentula untuk aku..bezanya mee banyak sikit je..harga pulak beza RM 1 je..ade satu peristiwa masa makan kat situ..tapi tak perlu la cite nanti berjela-jela pulak..habis je makan ronder-ronder kejap dalam tu..ok tak ade ape-ape yang nak dibeli..terus pulang ke UTM..

dalam perjalanan pulang hujan pulak turun..dengan kilat semua ade lah..pakej..hahah..sekali lagi perjalanan tergendala dan decide untuk bergerak bila hujan dah berhenti dalam pukul 6.00 petang..seterusnya beberapa minit kemudia di dalam bilik..tetiba CC bersuara..

CC : atin jak pi makan pisang goreng kat taman u..
HM : errrmmmmmm(berfikir sejenak)...ok jomm...

mak aii..dengan terkluarnye keputusan itu bererti yang aku memamng susah dan berat hati nak meninggalkan UTM ini..bila dah sampai warung goreng pisang si Atin rupenya tapau jek..dorang berkejar-kejar nak pi karoake rupenya..hampeh toll..yang datang melepakkan diri adalah YY,CKG,FF,SS & FK..fuhh makin lama la duduk kat situ..

tanpa diduga suara ini kedengaran...
FK : balik dengan aku je la esok pagi..
HM : oh tak boleh..aku mesti jugak balik nih....
hahah..ayat yang sama jugak keluar,,baliknye tak jugak...

habis makan dorang pegi JJ pulak..join je la..alang-alang keluar singgah la selagi boleh..azan magrib berkumandang,,kami sudah berada di persekitaran UTM..sebak pulak hati nak meninggalkan UTM nih..entah bila lagi nak datang kan..

berehat seketika sebelum memulakan perjalanan..ok..tiba masanya mengucapkan selamat tinggal..pegi la ke blok sebelah sana dengan hati yang berat..ketuk pintu sorang cakap "nak balik dah"..nasib air mata tak bercucuran jatuh ke bumi..hahaha
cuba teka apa yang terjadi...jengjengjeng!!!!!...

FF : jom makan char kuey teow kat pesta konvo..
HM : alaaaaa...nak ikot juga...
FF : jom je la..
HM : tapi aku nak balik dah..
FF : kejap je..
HM : ok..

makkkk toolooonggg...bile aku nak gerak balik nih...????memandangkan aku tak melawat lagi pesta konvo tu..terima je la ajakan mereka..buat kali terakhir lepak bersama..ternyata memamg lmbat la aku smpai rumah...

ok..kali ini betul-betul aku nak balik..selesai makan..salam,peluk cium semua...dengan segala hormatnye aku meninggalkan bumi UTM tepat jam 9.00 malam..seribu kenangan aku bawa pulang untuk diabadikan dalam koleksi foto bersama-sama teman...terima kasih kepada mereka yang sudi menjemput aku ke MAJLIS REUNION PALAPES B-18 2011...

...SEMOGA KITA BERTEMU KEMBALI...


...CauCinCau...


0 comments: